Bersalin dan Berpantang Dengan Set Bersalin Shaklee

01:10 Unknown 0 Comments

Pengalaman indah berpantang dengan Set Bersalin Shaklee

Saya agak terlewat mengenal Shaklee. Ketika beranak sulung pada tahun 2008 saya masih belum mengenali Shaklee.  Saya mula mengenali Shaklee ketika hamil anak kedua sekitar 2010. Masa tu saya mencari-cari supplement utk kuatkan stamina ibu mengandung. Alhamdulillah hasil pertolongan pakcik Google akhirnya saya bertemu jodoh dengan Shaklee. Setelah mengamalkannya saya mula jatuh cinta dengan Shaklee. Fantastic!


set asas Set bersalin Shaklee

Untuk kelahiran anak kedua saya pada tahun 2011 saya telah mengamalkan set bersalin Shaklee semasa berpantang. Memang sangat seronok menempuhi tempoh berpantang kali ini. Rasa best sangat! Nak tahu apa kebaikan Set Bersalin Shaklee ini? Jemput baca sampai habis entri ini.


Kenapa perlu berpantang dengan Set Bersalin Shaklee?


Vita Lea with iron formula
  • Ibu yang sedang berpantang digalakkan mengambil vita lea sebab semasa berpantang banyak makanan yang kita tidak boleh makan. Jadi kita akan kekurangan tenaga.
  • Ibu banyak kehilangan darah selepas bersalin dan perlu ambil makanan yang seimbang dan berkhasiat untuk menggantikan semula darah yang hilang.
  • Mengandungi zat besi yang sangat penting dalam pembentukan sel darah merah.
  • Kekurangan zat besi boleh menyebabkan ibu pucat,letih dan lesu serta tidak bermaya.
  • Kalau nk breastfeed baby,pengambilan zat besi adalah sangat penting.
  • Vita lea tak boleh diambil dengan minuman bersusu kerana ia akan mengurangkan efisinsi penyerapan zat besi oleh badan.
B Complex
  • Membantu menstabilkan hormon badan kita
  • Jika kurang B complex,  ibu dalam pantang boleh mengalami gangguan emosi..
  • Membantu kita lebih bertenaga dan emosi lebih seimbang.
  • Menukarkan makanan kepada tenaga
Zinc Complex
  • Ibu yang tidak boleh makan ikan haruan atau pati ikan haruan boleh mengambil zinc complex sebagai pengganti ikan haruan.
  • Galian yang sangat penting dalam membantu proses pemulihan.
  • Membantu proses baik luka dalam badan kita terutama luka dalaman (rahim).
  • Pengambilan zink bagi ibu yang menyusu akan membantu anak yang disusukan membesar dgn baik.
  • Mengurangkan masalah rambut gugur
  • Membantu masalah kedinginan selepas bersalin.
Vitamin C
  • Berkonsepkan pelepasan masa.
  • Ia melepaskan vitamin c secara sedikit demi sedikit mengikut keperluan badan dan
    memastikan badan kita sentiasa cukup vitamin c dalam meningkatkan antibodi secara konsisten.
  • Vitamin c sangat diperlukan dalam membantu badan pulih dari proses kelahiran.
  • Mempercepatkan penyembuhan luka jahitan.
  • Memperbaiki tisu sel yg rosak semasa bersalin

set asas Set bersalin Shaklee
Set asas Set Bersalin Shaklee

Gambar di atas ialah set asas Set Bersalin Shaklee. Ia boleh diambil sejurus selepas bersalin. Jangan risau Set Bersalin Shaklee boleh diamalkan sekalipun bayi mengalami kuning atau joudis. Ia membantu ibu tenang, elak bentan dan meroyan.

Jika ibu hamil yang sedang tercari-cari supplement utk berpantang, saya dengan berbesar hati mencadangkan ibu hamil untuk berpantang dengan set bersalin Shaklee. Pasti keseronokan berpantang menjadi milik kita. Saya jamin 110%!

Jika berminat untuk membeli, boleh hubungi saya sebagai ejen Shaklee anda.
Servis & consultation superb tiptop. Hubungi saya sekarang di 016-5199271 ~Maznifaeza~




0 comments: